Pages

05 November 2008

oh tidak!

mengapa aku rasa seperti tiada benda lagi untuk ditulis? aku mencari-cari inspirasi namun inspirasi bukan sahaja terbantut, tidak berputik langsung! aku hairan. menggaru kepala sambil memikirkan jawapan.

ah... takkan la cerita tentang norman hakim dan abby abadi. surat khabar sedang dan telah menyiarkan berita mengenainya. aku hanya mengikuti. hati perempuam mana yang tidak sakit bila suami mahu menjaga air muka ibu bapa wanita tersebut sedangkan isterinya pula bagaimana?

aku tertanya-tanya. apa yang difikirkan oleh kaum lelaki apabila mereka mencari wanita lain? apakah yang menyebabkan kaum lelaki mencari wanita lain? mengapa mereka mahu mencari wanita lain apabila isterinya yang sentiasa menunggu kepulangannya mampu atau sanggup memberi segala apa kepadanya.

lelaki, tiada wanita yang mahu dimadukan. mulut kata ya, tetapi dalam hati memang terguris sebab dia tidak mahu kamu ditangkap berkhalwat, berzina dan sebagainya. dia rela menjaga namamu dan rela dimadukan daripada mendengar jiran-jiran berbual benda buruk.

tiada apa yang hendak aku kata lagi. kamu semua pandai-pandai la sendiri nanti.

4 comments:

IzaD said...

macam tu lah lelaki..tp aku tak mcm tu..hehehe

kalau bosan2 taruklah any pix that u took..ok gak ape

so any updates on sony dopuble exposure?

rainingheaven said...

hi izad : no updates yet. except that i need to book my dates from 17-20th. my war starts on 17th.

Cmate said...

pandai juga kau berkarya melayu... alah, lelaki memang camtu. Kalau ada peraturan baru untuk perempuan kahwin 4, mesti mereka orang pertama yang memberontak. Kan kan?

rainingheaven said...

oh kawanku.. ku mesti lah belajar untuk berkarya dalam bahasa melayu... haha.. kelakar betul la kamu ini, sememangnya mereka akan memberontak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...